zondag 7 juni 2009

Ding #15: Podcasts

Met podcasts heb ik al wat ervaring: ik heb via itunes al een paar abonnementen genomen die ik op mijn ipod zet. Kunststof o.a. en Radioboeken: ik zit veel in de trein en die radioboeken duren ongeveer een half uur. Dat is precies de afstand Den Bosch - Utrecht. Heerlijk voorgelezen worden.
Met de podcastdirectory "Radiocast" heb ik nog veel meer leuke programma's gevonden. Wat een handig overzicht. Ik heb me geabonneerd op Theater van het sentiment. En dat is voorlopig genoeg. Abonneren is gemakkelijk, maar tijd om alles te beluisteren moet er ook zijn.

Voor het werk: we zouden taalcursussen aan kunnen bieden. Verder kom ik nog niet.

4 opmerkingen:

  1. Ben aan het twijfelen of ik een iPod moet kopen. Zijn ze makkelijk in het gebruik?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, een iPod is heel gemakkelijk in gebruik! Ideale uitvinding. Ik had eerst een (simpele) mp3-speler, maar mijn iPod kan ik niet meer missen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zelf podcasts maken als mediatheek? Ik zie dat nog niet zo, waarover dan?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De mediatheek zou bijvoorbeeld een paar keer per jaar kort studenten kunnen interviewen over hun scripties. Stel, we hebben 3 heel vernieuwende scripties, dan zouden we de auteurs daarvan kunnen interviewen. Heel simpel, met een iPod achtig apparaatje met microfoon. Op Surfmedia kan je ook goed mp3's neerzetten.

    BeantwoordenVerwijderen