Het één na laatste ding. Bijna het eindpunt bereikt. Dat kostte de laatste tijd een hoop moeite, door allerlei oorzaken.
Van de 24 stellingen van ZB Digitaal pik ik er een paar uit.
"3. Je bent geen formaat. Je bent een dienst."
Daar zijn we ons al van bewust natuurlijk, maar daar kan nog wel wat in verbeterd worden. Diensten actief aanbieden, studenten en vooral docenten op allerlei manieren benaderen en niet afwachten tot ze naar ons toe komen.
"13. Je website is je ambasseur voor de belastingbetalers van morgen: zij komen veel eerder in aanraking met je website dan met het gebouw, de fysieke bronnen of de medewerkers."
Het komt heel goed uit dat we onze website juist in deze periode helemaal om gaan zetten naar een ander systeem. Dit is gebruiksvriendelijker en gemakkelijker; nu is het onze taak alles wat we te bieden hebben zo gemakkelijk en toegankelijk mogelijk aan te bieden.
"17. Zoek de mensen daar waar ze zijn, niet daar waar je zou willen dat ze zijn."
Sluit aan bij stelling 3. We moeten actief op zoek gaan naar de plekken (fysiek of digitaal) waar onze klanten ons kunnen vinden/verwachten. En dan denk ik toch dat een gebruikersonderzoekje geen kwaad kan. Wat zijn de media die docenten gebruiken? En wat doen studenten? Ik lees al zo hier en daar dat studenten Twitteren helemaal niet handig vinden (weer een apart programma, een site waar je een account voor moet maken, inloggen) en veel liever msn'en.
Heb me aangemeld bij bibliotheek20.ning.com/, even rondgekeken en een badge op mijn weblog gezet. Weet niet of ik hier vaak zal komen, maar heb me wel op de rss geabonneerd, zoadat ik kan zien of het iets voor me is.
Genoeg geblogd.
dinsdag 8 september 2009
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten